onsdag 7 januari 2009

En heldag med skrotis!

Idag har varit en lugn dag och alltså en bra dag! Jag och skrotis tog sovmorgon och låg och slappade till 7:15. Jag övervägde att ligga kvar lite längre men skrotis kom med det övertygande argumentet att hon började bli hungrig så jag gav med mig och knatade upp till det mörka och jävligt kalla vardagsrummet. Väl där så började hon tjata (som vanligt) om att jag skulle tända vår julstjärna "där" "titta" höll hon på tills jag än en gång fick vika mig och gå med på hennes nycker... Det är hårt att vara far ibland.
Sedan insisterade hon på att få frukost, "självklart" svarade jag, med en uppenbart irriterad ton.

Hur resten av dagen blev ser ni i filmerna nedan.



Äntligen kom vi till frukostbordet, det tog ca 45 minuter men sen var skrotis mätt och belåten och sugen på att möta dagen...



Efter frukosten gick vi ut på en tvåtimmarspromis, Skrotis sov nästan hela tiden trots att temperaturen låg på -7. vi mötte farmor och faster och tog en välbehövlig java nere i hamnen...



Ett bad! är den perfekta avslutningen på en tröttsam dag...

8 kommentarer:

Sara sa...

Vad är det hon får syn på i slutet av filmen, måntro? He, he.

Lemonde sa...

hahahahahahahahahahahahha...kan inte sluta skratta.
hahaha, helt klart det bästa på hela denna vecka!
Molto bene, bravo Magnus.

Martina sa...

haha dog av skratt, hon har upptäckt det roliga på pappas kropp. snyggt nervöst skratt mange.

Lemonde sa...

Gillar sista komentaren...eller vad man ska kalla det...ljudet
Oj! hahaha

Lemonde sa...

stavas förstås komMentaren...scusi

Lemonde sa...

hahaha, smörgås eller smulor?

Martina sa...

förresten, vad är det för bruna saker som guppar omkring i vattnet?! det är väl inte....

Sara sa...

Lugnt, Marte. Nog för att dom bajsar som bara den båda två. Men det är INTE bajs i vattnet. Strumpludd, däremot. Kanske inte så fräscht det heller iofsig...