tisdag 13 januari 2009

Kampen!


Det pågår en strid i vårt hem, en strid som handlar om makt över fjärrkontrollen. Jag och Sara kan tjafsa lite om den ibland men de riktigt ruggiga fighterna har jag med Skrotis. Hon har en vilja av stål och skall bara ha den där roliga manicken med en massa coola knappar. Hon kan göra nästan vad som helst för att få tag i den, hon drar sig inte ens för att använda smutsiga knep som att bitas eller dra i håret.
Jag försöker finta bort henne genom att erbjuda dvdkontrollen i stället men det är naturligtvis hopplöst då hon vet att det inte stör mig lika mycket att hon har den...
Om jag inte ger upp och ger henne den tillräckligt fort så använder hon sig av sitt elakaste knep, drag i näsa! Då kroknar jag snart och hon kan njuta av segern genom att sitta där och dregla på fjärrkontrollen...
Då brukar jag hota med blöjbyte, lite lågt, men sån är jag!

Inga kommentarer: